Adem- en Ontspantechnieken

Wanneer ik op yoga ben kijk ik altijd uit naar de eindontspanning, want dat vind ik heerlijk! Na de eindontspanning voel ik me altijd zo ontspannen, alsof ik uren heb geslapen. In onze hectische samenleving heeft iedereen zoveel last van stress en dat is zo ongezond.

Stress betekent letterlijk spanning. Er bestaat gezonde spanning en ongezonde spanning. Gezonde spanning helpt bij veel mensen om beter te functioneren. Je lichaam vertoont dan ook allerlei reacties die je hierbij helpen. Wanneer je teveel stress/spanning ervaart mag dit niet te lang duren, anders wordt dit schadelijk voor je en kan dit zelfs chronische stress worden.

Door bewust te worden van je ademhaling, geef je jezelf letterlijk meer lucht.

Ik kan je helpen om je bewust te maken van je huidige ademhalingspatroon en je verschillende ademhalingsoefeningen aanleren, om deze onder controle te kunnen krijgen en te houden. Ook zijn er verschillende ontspantechnieken die goed helpen op zowel mentaal als fysiek vlak. Massage is ook een goede vorm voor preventie en behandeling van stress.

Klachten die veroorzaakt kunnen worden door teveel spanning zijn:

  • trillende handen
  • spanningshoofdpijn
  • slapeloosheid
  • onregelmatige hartslag
  • kortademigheid
  • concentratieverlies
  • stemmingswisselingen

De behandelingen inclusief uitleg duren gemiddeld 30-45 minuten. De hoeveelheid behandelingen is afhankelijk van je wens en wat je klachten zijn.

Deze technieken kunnen ook gebruikt worden in combinatie met de andere behandelingen.

Aantal technieken welke ik gebruik:

  • De Verkenning
  • Differentiële ademhaling
  • Egaliserende
  • De Fontein
  • Autogene ademhaling
  • Kern ademhaling
  • Cascade
  • Hart openen

Kosten: € 35,- euro per half uur.